Zpět na úvodní stránku

Neon

100618034650_0JN1.jpg

Neon

Brno, Česká republika

Záznam není vyplněn vydavatelem.
Popovější pohled na literaturu a kulturu, záměrná slepota vůči partičkám i žánrům a ambice úspěšného knižního nakladatele vystavět mediální konglomerát časopisu, webu, literární soutěže a rozhlasového a televizního pořadu nikoli z dotací, ale na tržním, přitažlivém, ale neexkluzivním principu (úpravy webu podle návštěvnosti, selfpromotion a reklama) byla kulturní komunitou, a nakonec i vlastní redakcí, vypískána. Vydavateli a později šéfredaktorovi Martinu Pluháčkovi se v nákladu tisíci kusů podařilo spojit hvězdy české vysoké kultury, na křídu a do důrazně vizuálního kontextu postavit básně Ivana Wernische, špičkování Michala Viewegha, fotky Bohdana Holomíčka, studii M. C. Putny o homosexualitě v české literatuře, texty o Trumanu Capotovi, Adolfu Loosovi či Andy Kaufmanovi, rozhovory s Courtney Love a českými poslanci, návštěvu u dominy a povídku Woodyho Allena. Hodnocení „kulturní Playboy“a „literární Cosmopolitan“ ale nebyla myšlena jako kompliment a jak uvádí poslední číslo, věnované vlastní katastrofě, prodělal Pluháček na deseti číslech dva milióny korun.

Vydáváno: 1999 – 2000

Počet vydaných čísel: 10

Vydavatel: Ipetrov

Šéfredaktoři: Martin Pluháček

Fotografie: Bohdan Holomíček

poslední aktualizace záznamu 21/6/10